Silifke online hotel booking - Booked.net
+14°C

Silifke’de ‘Müşteri-Çalışan İlişkileri’ konulu panel yapıldı

  • 05.02.2013

Mersin Üniversitesi Silifke Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Yüksekokulu ile Silifke Ticaret ve Sanayi Odası’nın ortaklaşa düzenlediği ‘Müşteri ve Çalışan İlişkileri’ konulu panele yoğun katılım gerçekleşti.

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Toplantı Salonunda düzenlenen panele Mersin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyeleri Doç.Dr. Ayşehan Çakıcı, Prof. Dr. Ayşe Şahin, Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ali Doğan, Mersin Boyner Mağazaları Müdürü Muhsin Açıkgöz ve Mersin Boyner Mağazaları İnsan Kaynakları Bölge Yöneticisi Tahir Gökçek konuşmacı olarak katıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından başlayan panelin açılış konuşmasını Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ali Doğan yaptı. Başkan Ali Doğan, “Müşteri ve Çalışan İlişkileri açısından personel güçlendirilmesi son derece önemlidir. Müşteri önce personelin gücünden, bilgi birikiminden ve deneyiminden faydalanarak, kendi görüş ve düşüncelerini ele alacaktır.

Personel ne kadar bilgili ve tecrübeli olursa, müşterisini o kadar memnun eder. Personeller elbette böyle bir konumdayken, onların görevleri ve statülerinin olması da ayrı bir önem arz etmektedir. Personelin yetkilerle donatılması, müşteri memnuniyetini ve ihtiyacını karşılayacaktır.

Personel yetki ile donatılmamışsa, bir ürünü satarken sorunlar yaşanacak, iş yeri ve firmalar satış problemiyle karşı karşıya kalacaktır. Tabiî ki bunun sonucunda müşteride kaybedecektir. Personel aynı zamanda tedarikçileri ile organizasyon ve halkla ilişkiler alanında da önemli bir rol üstlenmelidir. Personel, kısacası bir iş yerinin omurgasıdır, yani her şeyidir. Personelini doğru seçmemiş bir firma, satışta ve tanıtımda önemli sorunlar yaşar. Bu pazarlamaya da yansır ve işyerini kapatmak zorunda kalır. Bir müşteriyi memnun etmek önce personelin elinden geçer. Personel işini severek yapıyorsa ve güler yüzlü ise müşteri memnun kalır.

Hizmet sektöründe bir iş yerini düşünelim. İşyerinin temizliği müşterinin kafasında 7 saniyede fikir değiştirir ve farklı düşünceler yaratır.

Böyle iş yerlerimizde ister istemez kendi kendini yok etmeye mahkûmdur. Müşteriyi cezbeden personel, firmanın değerini ve önemini de ortaya koymaktadır. Bir iş sektöründe zincirleme halkalar vardır. Müdürü, çalışanı, müdür yardımcısı ve personelleri birlik ve beraberlik içerisinde hareket edip çalışabiliyorsa, bu iş yeri personel ve satış sorununu aşmış demektir. Başarılı bir işyeri böylece kenetlenir, satışta, alımda ve tanıtımda önemli yol kat etmiş olur.

Bunun yanında bir işyerinde müşteriyi cezbeden en önemli faktör markalaşmaktır. Markalaşma kaliteyi, güveni ve cezp etmeyi getirir. Müşteri bir işyerini gezerken alıcı olmasa bile kendisini cezbeden ürün üzerinde gözü kalır ve onu alabilir. Ayrıca o iş yeri hafızasında kalır ve alış verişlerinde orayı tercih etme oranı yüksektir.

Bir firma her geçen gün müşteri kazanıyor ve müşteri sayısını arttırıyor ise kalite ve güveni sağlıyorsa o işyeri emin adımlarla ilerliyor demektir. Rekabet etmekten kaçınmamamız lazım. Büyük düşünmek, Pazar ve satış konusunda yeterli bilgi birikimine sahip olmalıyız.”dedi.

“PERSONEL MAKİNA GİBİ DÜŞÜNÜLMEMELİDİR”

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ali Doğan’ın ardından konuşmasını gerçekleştiren ve slayt gösterisi eşliğinde araştırma çalışmalarını anlatan Mersin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Ayşehan Çakıcı, “Motivasyon personel üzerinde son derece önemli bir konudur. Çalışanların motivasyonunun yüksek ve iyi olması, işte başarıyı, müşteride kalite ve güveni sağlar. Yönetici için personeller ayrı ayrı görüşlere, kişiliklere ve farklılıklara sahiptir. İnsan çalıştıran herkesin motivasyon gereksinimine ihtiyacı vardır. Motivasyon gerçekten işi sevmektir. Çalışan personel işini seviyorsa, işini severek yapıyorsa o iş yerinde başarıyı yakalamak kolaydır. Bir iş yerinde yöneticilerin personelini mutlaka yakından tanıması lazım… Personelin hal ve hareketlerini, davranış biçimlerini, müşteriyle olan diyaloglarını izlemesi ve bilmesi lazım... Personel bir iş yeri tarafından makine gibi asla düşünülmemelidir. Onunda insan olduğu, sıkıntıları, sorunları ve ihtiyaçları olduğu düşünülmeli, psikolojisi göz önünde bulundurulmalıdır.

Müşteri memnuniyetini insan kaynakları açısından değerlendirecek olursak, personelin bilgisi ve kişisel bilgileri son derece önemlidir. Bu faktörlerin yanında bir iş yerinde yöneticilerin personelini mutlaka tanıması gereklidir. Personelin davranış biçimini, personelin kişisel hal ve hareketlerini bilmeli, onu yakından tanımalıdır.”dedi.

Doç. Dr. Ayşehan Çakıcı’nın sunumunun ardından Mersin Boyner Mağazaları İnsan Kaynakları Bölge Yöneticisi Tahir Gökçek konuşmasını gerçekleştirdi. Mağazalarda izlemiş oldukları personel çalışmaları alanında bilgi ve tecrübelerini anlatan Gökçek, Türkiye’de 80’e yakın Boyner Mağazalarıyla kalite ve güveni yakaladıklarını, bunuda bilgi ve müşteri-çalışan ilişkilerinin vermiş olduğu kazanımdan elde ettiklerini vurguladı. Daha sonra Boyner Mağazaları Mersin Müdürü Muhsin Açıkgöz’de, 25 yıla yakın bir boyner olduğunu, mağaza çalışmalarında vizyonu ve misyonuyla müşteri-çalışan ilişkilerine son derece büyük önem verdiklerini kaydetti. En sonda düşüncelerini ve bu alandaki görüşlerini değerlendiren Prof. Dr. Ayşe Şahin ise, Müşteri-Çalışan ilişkileri alanında gerçekten önemli çalışmalar yapılması gerektiğini, işveren eşittir çalışan faktörünün en önemli etken olduğunu vurguladı.

Silifke Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Toplantı Salonunda gerçekleştirilen panele katılımcıların yanı sıra Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkanı ve İş Adamı Nurettin Kaynar, Silifke Koop Başkanı Ünal Ünüvar, Sivil Toplum Kuruluşu Temsilcileri, okul müdürleri ile öğretmenleri, Silifke’de faaliyet gösteren iş yeri sahipleri ve temsilcileri, oda temsilcileri, esnaflar ve Yüksekokul öğrencileri katıldı.

Turgay Şahin

Silifke’de ‘Müşteri-Çalışan İlişkileri’ konulu panel yapıldı